Przepisy

Dorsz z warzywami

Przedstawiam szybki przepis na zdrowy lunch, pełen samych wartości odżywczych.

🌱 🌱 🌱 🌱 Składniki:

🌱 cukinia

🌱gotowany burak

🌱 świeży szpinak

🌱 filet z dorsza

🌱sałata lodowa

🌱 świeża bazylia

🌱pokruszone orzechy włoskie

🌱pomidory suszone

🌱limonka

🌱 🌱 🌱 Przygotowanie:

Cukinię uwielbiam i dodaje ją prawie do każdego dania, ugotowałam na wodzie z dodatkiem ziół. Dorsza przygotowałam na parze i posypałam mieszanką ziół / oregano, bazylia, czosnek niedźwiedzi, pietruszka zielona suszona /  i skropiłam sokiem z cytryny.

Sałatka : szpinak baby, sałata lodowa, sok z limonki, zioła, suszone pomidory, orzechy i burak.

💚Dorsz w 100 g to zaledwie 80 kalorii, prawie 20 g białka, a jego IG wynosi – 0.

Jest źródłem białka o którym więcej napisałam tutaj : https://pinkdiary.pl/bialko-w-chorobie-hashimoto/

💚Cukinia jest łagodnym w smaku, lekkostrawnym warzywem. Jest ceniona za wysoką wartość dietetyczną.

Zawiera potas, żelazo, magnez, witaminę CK, PP i B1 oraz beta karoten. Zaletą cukinii jest to, że nie odkładają się w niej metale ciężkie.

Doskonale odkwasza organizm i pozytywnie wpływa na proces trawienia, dlatego polecana jest przy problemach z nadkwasotą.

Warto wiedzieć, że cukinia może być jednym z pierwszych warzyw, jakie podaje się małemu dziecku.

Dzięki dużej zawartości związków odżywczych i łatwości trawienia dietetycy polecają ją już półrocznym maluchom.

W 100 g jest zaledwie 21 kcal, Białko – 2.71 g, Tłuszcz – 0.40 g, Węglowodany – 3.11 g oraz Błonnik – 1.1 g.

 

Prosty a jaki smaczny obiad.

Smacznego 🙂

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *