Przepisy

Cukinia, makaron z zielonego groszku z nutą szpinaku – szybki pomysł na obiad

U mnie jak zwykle na talerzu królują warzywa w różnych postaciach.

Dlaczego dla mnie warzywa i owocę są tak ważne przeczytacie tu :

Żyj tak, jak chcesz i jedz co chcesz. Ja stawiam na jakość czyli warzywa i owoce w roli głównej.

 

💚Makaron z zielonego groszku. Moje ostatnie odkrycie. Wspaniale smakuje w towarzystwie pomidorów i pestek z dyni, polany lekko oliwą z oliwek lub z sosem mięsnym dla amatorów dań konkretniejszych.

Ma wysoką zawartość potasu, który pomaga w prawidłowym funkcjonowaniu układu nerwowego oraz mięśni. Zielony groszek ma wysoką zawartość tiaminy, która przyczynia się do utrzymania prawidłowego metabolizmu energetycznego. Posiada wysoką zawartość białka i błonnika pokarmowego.

W 100 g produktu jest okolo 330 kcal, w tym 22 g białka, 14 błonnika i tłuszczu to zaledwie niecałe 2 g.

Makaron z zielonego groszku w 64% zaspokaja przeciętne zapotrzebowanie na fosfor, który pomaga w utrzymaniu zdrowych kości.

Zielony groszek jest nie tylko źródłem białka i błonnika, ale także żelaza. Dzięki czemu regularne spożywanie groszku redukuje zmęczenie, a także zmniejsza ryzyko wystąpienia anemii.

100% bezglutenowy, wegański i…zielony! Osobiście polecam:)

💚Postanowiłam połączyć go z moim ulubionym warzywem – Cukinią.

Cukinia jest łagodnym w smaku, lekkostrawnym warzywem. Jest ceniona za wysoką wartość dietetyczną.

Zawiera potas, żelazo, magnez, witaminę CK, PP i B1 oraz beta karoten. Zaletą cukinii jest to, że nie odkładają się w niej metale ciężkie.

Doskonale odkwasza organizm i pozytywnie wpływa na proces trawienia, dlatego polecana jest przy problemach z nadkwasotą.

Warto wiedzieć, że cukinia może być jednym z pierwszych warzyw, jakie podaje się małemu dziecku.

Dzięki dużej zawartości związków odżywczych i łatwości trawienia dietetycy polecają ją już półrocznym maluchom.

W 100 g jest zaledwie 21 kcal, Białko – 2.71 g, Tłuszcz – 0.40 g, Węglowodany – 3.11 g oraz Błonnik – 1.1 g.

 

Przedstawiam Wam przepis :

🌱 🌱 🌱 🌱 Składniki:

🌱 cukinia

🌱 świeży szpinak

🌱 papryka

🌱 liście świeżej rukoli

🌱 świeża bazylia

🌱 🌱 🌱 Przygotowanie:

Cukinię ugotowałam na patelni w wodzie z dodatkiem, pod koniec dodałam liście szpinaku i kilka kawałków papryki do smaku.

Doprawiłam ziołami / trochę tymianku, bazylii i pietruszki suszonej /  W międzyczasie ugotowałam bezglutenowy makaron z zielonego groszku. Na talerzu dodałam rukolę i całość skropiłam 2 łyżkami oleju lnianego.

Jak widzicie przygotowanie takiego wegańskiego obiadu jest niezwykle proste.

Smacznego 🙂

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *